Writing

分類随筆
An Introduction

http:// www3. agu. ac.jp / ~jeffreyb / write / classifyIntroJpn.html
[ English version ]

class
group
. . . => . . .
.
classify
put into groups
. . . => . . .
.
classification
the process (no koto)

「分類」を分かりやすい方法有ります。class (group) に学生を分ける事を考えましょう。 学生は多いですけど、class の数が少ない(約4つの class)です 。 学生として何年も経験があるから、知ってる様に

それに、学校が学生を class に分割する時、一人か二人の学生だけの class を避けたいと想像するだろう。 できれば、その学生を他の class に動かすでしょう。

Classification Essayは、(学生の代わりに) 項目を class に分割する方法を提示する物である。色々な項目が分けられる、例えば

Classification Essayを書く為に最初の段階は2つの事を決めて、(1) 話題、つまりどんな項目、それと (2) 分割する方法である。

分け方を決める時に最終段階を、つまり(3) 随筆に何を書いたらよいか考えておくべきです。 項目の分割が ただ一つの原則(客観的な違いに基づいている)に基づいていたなら、最も良いでしょう。その原則は


Only after deciding the topic and how to divide the items are we ready to start writing process (outline, rough draft, etc.). It would be nice to start off with an Introduction--a short paragraph that will introduce the topic and inform the readers how many classes we are going to divide the items into.

The bulk of the essay then will explain the principle we are using to divide the items. Usually there will be at least one paragraph (with at least 3 sentences in each) for each of the classes. Remember we are explaining the division of items--its complexity--the connections and, perhaps, interaction between the classes. This is NOT a personal essay. You should leave out all personal material and also any irrelevent details about the items themselves--details that have nothing to do with the division of items into classes.

Finally we'll want to end the essay smoothly by putting some final remarks into a short paragraph--a Conclusion.


Last updated April 2010
Copyright (C) 2009-2010 by Jeff Blair
contact information